Kicer, nie 21 żarówek a 21 komunikatów - to wielka różnica...
błąd termostat zwarcie do plusa.powodowanie innych błędów
Zwiń
X
-
błąd termostat zwarcie do plusa.powodowanie innych błędów
W związku z tematem http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=57114
posiadam już wiedzę która pozwala mi stwierdzić że mam do wymiany termostat.
Mam jednak pytanie: Czy błąd termostatu może spowodować "ogłupienie" ECU ??
w skrócie : auto pojechało z bielska nad morze w powrotnej drodze już blisko domu zaczęło sporadycznie tracić moc tak jakby ECU odcinało dawkę. Przełączyłem od razu z gazu na benzynę ale problem się pogłębiał w końcu miałem już do dyspozycji tylko 1 bieg i 2000 rpm.
jedyne co przyszło mi do głowy to zrzucenie kabla z przepływomierza i dojechanie do domu na mapie serwisowej. podłączyłem dziś VAG-a i zdębiałem miałem błąd od sondy lambda,czujnika wałka rozrządu,pedału gazu (1/2 niewłaściwa funkcja),termostatu (zwarcie do plusa),i przepływomierza który spowodowałem sam. Wyczyściłem błędy rozgrzałem auto według zegara 90 stopni i zwagowałem, pokazał już tylko termostat. pytanie moje jest następujące czy pozostałe błędy były spowodowane termostatem czy sam je zrobiłem odpinając przepływomierz?? Nadmieniam jeszcze że puki co auto idzie normalnie ale boję się odjechać za daleko od domu żeby znów nie mieć niespodzianki. (proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze własne auto z tak dużą ilością elektroniki).Wprowadzaj innowacje tak aby moc szła w parze z ekonomią
-
-
Zamieszczone przez liwareczy pozostałe błędy były spowodowane termostatem czy sam je zrobiłem odpinając przepływomierz??
pamiętaj też, że pod realnym obciążeniem w trasie mogą wyskoczyć zupełnie nowe rzeczy - samo zagrzanie silnika do 90*C nie odda w całości sytuacji drogowej (czyli: na postoju błędy mogą nie wrócić, natomiast po 10km jazdy tak)
a co dzieje się, gdy odepniesz kabel od termostatu? jakieś błędy poza nim samym?
Komentarz
-
-
pytanie który kabel ?? bo na termostacie są 2 zielone gniazdo i czarne gniazdo
sprawdzę go dziś zrobię jakieś kilometry i dam znać. tamte błędy nigdy wcześniej nie występowały ale warunki były krytyczne (temp asfaltu 55 stopni )
[ Dodano: Wto 07 Sie, 12 15:52 ]
ok inne błędy nie wróciły pojawia się tylko termostat. Nie ma innej rady jak wymiana??
[ Dodano: Wto 07 Sie, 12 19:33 ]
pomimo tego co wyczytałem w google a propos wymiany całego termostatu zauważyłem że elementy elektroniki są zamontowane na metalowych wsuwkach więc raczej wymienne chodzi mi dokładnie o mniejszy 2 pinowy element. Jest opisany w vagu jako termostat wiem to stąd że po odpięciu tej wtyczki znika błąd zwarcia a pojawia się po czasie: "termostat wysokie napięcie / brak urządzenia". czyli wynika że to tam jest problem. Proszę o odpowiedź czy można to wymienić ? nie uśmiecha mi się dać 350 za cały termos. z korpusem gdyż działa dobrze auto ma 90 stopni a czujnik temperatury wskazuje to samo na obu kanałachWprowadzaj innowacje tak aby moc szła w parze z ekonomią
Komentarz
-
Komentarz